My Blog List

Tuesday, October 5, 2010

Magica - KRU

Assalamualaikum,
Salam sejahtera,
Selawat & Salam kepada Rasulullah...dan keluarga baginda.

Sesudah Aidilfitri... sibuk dengan rumah terbuka.. pejabat terbuka.. dan sekolah terbuka... kini aku jumpai masa semula untuk ber blogging... bak kata mantan PM.. Tun Dr Mahathir, blogging to unblocked... ada berani??

Kali ini bukan tajuknya Aidilfitri.. tetapi nak cerita sikit pasal filem.
Aku ni mmg peminat setia filem-filem Melayu... aku seboleh-bolehnya akan support..
Masa muda-muda dulu.. boleh kata semua filem melayu aku pi tengok..(masa tu wayang murah beb).. sampai filem "Satay" pun aku tengok..Tapi bukanlah aku nak komen sgt pasal industri perfileman Melayu ni.. bagi aku.. kalau komedi tu.. aku still rank filem-filem Allahyarham Tan Sri (Dr) P Ramlee sebagai the best.

Bercakap tentang filem (cheewah mcm pensyarah pulak ayatt).. Dua-tiga hari lepas aku berpeluang menonton filem Magika.. Keluaran KRU Film tak silap aku... Aku kagum dengan kerja-kerja KRU bagi filem itu.. aku terbuai-buai sehingga terkenang kembali zaman budak-budak ketika menonton Mary Poppins dan The Sound of Music. Aku terhibur sehingga terlupa ataupun termaaf lakonan-lakonan yang tak "berapa sampai" daripada pendatang baru Mawi dan Dianna Danielle...Aku juga dapat memaafkan scene lari conti pada babak mawi terluka tangan di tasik...hehehehe Edry.. Jgn marah erk.. dulu adalah sikit ikut2 org buat drama telemovie..

Aku dari dulu lagi minat KRU.. sure ada yang terbatuk-batuk sbb susah nk dapat lelaki minat KRU.. hahahahahahakk.. aku minat kerja-kerja mereka.. iltizam dan komitmen mereka dalam memartabatkan industri seni tanah air.. Aku juga kagum dengan kepandaian mereka melakukan business.. Artis lain pun ada.. tapi tak dapat bina empayar...

Apa yang aku cuba nak selitkan di sini.. aku kagum dengan mereka tiga beradik.. bersatu hati.. seiring dalam business.. sehingga berjaya tanpa berpecah-belah.. Kaum Melayu amat lacking dalam hal ini.. adik beradik buat hal masing-masing.. Aku juga jumpa kes..kalau si Abang buat business, si adik mesti tak nak kerja dgn abang .. kerja company lain.. atau bergaduh.. atau berselisihan pendapat.. dsb.. jadi KRU ni amatlah boleh dijadikan contoh bagi sesiapa yang nak buat business keluarga...

Saya harap KRU akan suksess selalu..

Sekian.. wassalam

No comments: