My Blog List

Sunday, August 29, 2010

Jamal Abdillah - Salam Aidil Fitri (HQ Audio With Lyric M1)



Selawat & Salam Ke Atas Junjungan Besar SAW & Keluarga Baginda
Assalamualaikum semua.

Hari ni dah 19 Ramadan. Tak sangka...
Hari ni walaupun esok aku ada exam.. ntah kenapa sem ni.. rasa sengal.. study tak abis lagi.. tapi rasa malas.. maybe letih poser kot (alasan.. alasan)..

So, ari ni aku pegi TESCO, Seremban 2 utk beli brg2 dapur.. sambil mencuci mata.. heheheheheh... beli 2-3 brg ja.. ushar yg lebih..

Tapi.. umanggai kate org nogori.. manusia punya la ramai di TESCO.. sampai troli pun ABIS!!! Abis digunakan la.. korang boleh bayangkanla berapa ramainya.. nak kata penangan Ramadan atau pun Lebaran... bukan Melayu (Muslim) sahaja yang ada... bak kata orang.. 1 Malaysialah.

Aku pelik betul.. tapi mungkinla dah menjadi budaya turun-temurun.. kalau bulan posa.. nak dekat raya.. mesti terpa!! Shopping.. buat persediaan.. Sepupu aku pun ada tulis kat FB dia.. semalam dia pi shopping 8 jam! Persediaan hari raya.. sampai ponat.. terlajak nak bangun sahur...

Bagi aku dan keluarga.. tidak dinafikan Aidilfitri disambut tanda meraikan kejayaan kita menentang nafsu dan menahan diri dari lapar dan dahaga sepanjang Ramadan.. cuma takdala beriya-iya benor.. apa yg ada tahun-tahun lepas tu .. pakai ja la.. lagipun bulan-bulan lain pun ada jer kita beli baju baru.. pakai je la..

Aku pun.. last year baru beli baju raya baru.. setelah 4 tahun...
Anyway.. apa pulak pendapat anda? Mmmg raya ni kena shopping gila ka?

Kita sambung lagi.. chow

No comments: