My Blog List

Monday, August 9, 2010

raja pop



Assalamualaikum.
Salam sejahtera.
Solawat Dan Salam Ke Atas Nabi SAW serta Keluarga Baginda.

Hari ni saya ada di Perlis.. Negeri kelahiran dan kebesaran saya ehehehehe... maksudnyerr saya dibesarkanla.. Itu hari saya cerita pasal Perak.. perjalanan dari Perlis ke KL zaman takder Highway Plus dulu..

Kali ini.. setelah sibuk bekerja.. seminar.. kelas dah sbgnya.. saya igt nak tulis pasal hiburan sikitla..
Tapi ada kaitan jugak dengan perjalanan dari KL ke Perlis.. kira sambungla erkk.. tak lari tajuk la yerkk...

Sedara- sedari, semasa on d way back from KL ke Perlis.. (kereta dipandu oleh adik saya).. kami dengar lagu utk hiburan. Kami bertolak exactly 8.00pm.. igt nak berenti solat Isyak di Tapah. Highway... dah senang.. tak mcm dolu-dolu...

Dalam dok dengar lagu tuh... tiba lagu Jamal...Kekasih Awal Dan Akhir... then I start terpikir.. (sambil menyanyi perlahan-lahan lagu itu).. mcm mana Jamal Abdillah boleh jadi Raja Pop...Dia Balada .... I am not intending to condemn Saleem Iklim as the Raja Balada.. he is my legend laa... Idola saya.. tapi bila dengan lagu... Kekasih Awal Dan Akhir... Penghujung Rindu.. Azura.. Suratan Kasih..

I think... where is the "Raja Pop??" mana boleh... I tanya my little bro.. ini Pop ka? He said no.. this is Balada... then saya macam... mana mai Raja Pop nih?????.... Ini sudah menjadi satu soalan yg bermiang-miang (eheheeh) di benak pemikiranku (cheewaahh)..

Tapi lelast adik saya ni kata.. "Abang... dia pasal lagu... bekereta sana sini. diriku tak kau kenali..." (sambil menyanyikan kpd saya) aku pun ckp.. benda ni make sense.. tapi aku takleh terima lagi sbb... takkan dek satu lagu tu... bleh kategori Raja Pop sedangkan Kekasih Awal Dan Akhir... Penghujung Rindu.. Azura.. Suratan Kasih.. dll.... banyak lagi balada...

Then saya mula teringat... pada Juara Lagu pertama... Jamal masuk final dengan lagu.. "Dalam perjalanan ku masih mencari......" saya pun kata dalam hati... ok..ok... Pop...pop... tapi baru dua..

Lepastu saya pi makan... teringat pula... saya nyanyi pada adik .. maybe.. " Kenangan manis kau aaku.. takkan terluput.. duri ranjau dalam bercinta lumrah dunia...." the adik saya kata.... " Yes... itu pop..."

Lepas tu percambahan pemikiran bermula.. ehehehehe.... saya kata lagu Gadis Melayu.. adik kata lagu terharu... then we come to a conclusion that.. ya.... Jamal Abdillah.. Raja Pop... ehehehe



Anyway Jamal.. u r rock.. legend.. idol...(dalam nyanyian la..) dan harap Abg Jamal berjaya dan di dalam keredhaan Allah swt... kita sambung nnt....

No comments: