My Blog List

Friday, February 12, 2010

dari behor pulai ke narita airport (intro)

assalamualaikum wbt.

selamat sejahtera.


permulaan sudah, perkenalan pun sudah... arini den nak mulola crito pasal diri den ni hah (apasal loghat minangkabau plak nih ehehehhe :) )

sebenarnya.. aku ni dari dulu-dulu ataupun dengan lebih tepat lagi... dari zaman sekolah lagi.. bercita-cita nak jadi penulis...tak kiralah sama ada penulis skrip drama ka... filem ka.. jurnal ka.. novel ka.. ka..ka..ka.. janji penulis la..

ada jugak cita-cita nak jadi wartawan.. sbb dok tgk tv... "saya harjit singh hullon.. rtm.. london.." (waktu tu rtm ja la... tv3 pun belom sampai perlis lagi).. rasa macam best je.. jalan-jalan ... tulis-tulis... bleh pi sampai oversea.. tapi satu jerla... tabiat aku ni.. tak suka mencatat.. aku suka mengingat... lelast.. banyak sangat nak mengingat.. dah langsung tak ingat.. jadi.. jurnal aku dalam blog ni.. aku main hentam kromo sajalah.. yang mana ingat... takde kronologi...

kalaulah dulu aku tulis tarikh-tarikhnya.. dah tentu aku boleh buat travelodge yang best seller.. :) perasan tu...

jadinya... dalam tajuk ni.. aku ingin menceritakan... kisah-kisah hidup aku.. dari zaman kanak-kanak... hinggalah remaja... dengan kata lain.. dari zaman tadika.. hinggalah ke universiti... tertiary education la.. kata mat salleh..harap anda semua dapat enjoy cerita aku ni.....

terima kasehhhhhh...

No comments: