My Blog List

Monday, February 15, 2010

dari behor pulai ke narita airport (episode 1)

assalamualaikum wbt
selamat sejahtera..

Terlebih dahulu aku ingin ucapkan gong xi fa cai... kepada yg menyambutnye la... aku tgk tahun 2010 ni.. agak lain sikit ... byk member-member Chinese kita.. sms ke kwn2 Malay depa ucapan "gong xi fa cai.." sepatutnya terbalik.. dak?? takpala.. SATU MALAYSIA.. :)

Ok aku nak sambung cerita penglipur lara.. masa kecik-kecik, aku ni kira cucu favourite tok dan tokwan aku (belah bapak)... dan ditambah pulak menjadi cucu favourite "tok bapak" aku (datuk sebelah mak)... cuma dengan opah aku jer yg kureng sikit... tapi di akhir-akhir.. aku jadi jugak cucu favourite opah aku.. sesudah berumur 19 tahun...

Jadinya.. aku banyak menghabiskan masa di kampung tok dan tokwan aku.. di mukim Chuping.. kalau tengok KL Menjerit tu... taulah Chuping.. kan.

Walaupun, mak dan bapak aku pegawai kerajaan kategori A... aku sungguh biasa dengan kehidupan kampung... antara permainan-permainan yang aku main... guli, dangau, congkak, senapang kayu dan lain-lain...

Termasukla layang-layang... mengail, tahan taut.. menjala.. dan mandi parit gila... kalau diikutkan.. masih terbayang lagi suasana aku bermain-main bersama rakan-rakan kecilku.. kata org jepun osana najimi (kawan-kawan masa kecil). Semua tu cerita masa aku umur 4 - 7 tahun... :)

Nak tau cerita parit gila?? atau senapang kayu??... dan cerita-cerita kampung yang lain... NANTI!!!!

Wassalam..

No comments: